Pura Vida

0475 29 03 49 (Karl) / 0477 54 01 44 (Katrien)

rek nr Studio pura Vida IBAN BE37 3631 8781 0228

Duivebergen 2a, 3140 Keerbergen

Introductie yoga asanas en uitlijningstechnieken DEEL 2

Zondag 13 januari 2019: 13:00 - 15:00

Om yogahoudingen (asanas) te begrijpen en veilig uit te voeren dienen we rekening te houden met bepaalde uitlijningsprincipes. In deze workshop gaan we aan de slag met:
✔️welke spieren activeer je en stretch je in een yogapose?
✔️welke zijn de belangrijkste uitlijningstechnieken?
✔️wat zijn de opties om een yogapose aan mijn lichaam aan te passen?
✔️hoe en wanneer gebruik je props (hulpmiddelen)?

Heel vroeger was yoga vooral het pad van zittende meditatie en pranayama (ademhaling). Gelukkig evolueert yoga mee om zo in te spelen op de behoefte van onze sedentaire maatschappij en zijn asanas (yogahoudingen) wat meer op de voorgrond gebracht. Een goede asana uitlijning en regelmatige beoefening zorgt ervoor dat te zwakke spieren versterken en gespannen spieren stretchen. Dit brengt op termijn de fysieke balans in de spieren terug waardoor houding gerelateerde aandoeningen en gewrichtsproblemen afnemen. Maar naast het fysieke aspect werkt een yoga asana ook in op het mentale en emotionele lichaam.
Uiteraard is elk lichaam anders en zijn er grote verschillen in skeletten. Uitlijningstechnieken mogen daarom niet dogmatisch zijn maar we houden rekening met variaties zodat we de richtlijnen op maat kunnen toepassen.

Tijdens deel 1 doorlopen we de uitlijningsprincipes uit de 'Anusara' yoga. Anusara yoga is de yoga die vooral de nadruk legt op de juiste houding van de ledematen en op een opgewekte levensbeschouwing. Op die manier zal je beter begrijpen waarom de yogadocent bepaalde aanwijzingen geeft.
We oefenen deze technieken aan de hand van voorbeelden en passen ze meteen toe op bepaalde asanas.
In deel 2 komen de volgende houdingen aan bod die we stap voor stap bespreken: Ardha Chandrasana (halve maanhouding), Parivritta Trikonasana (gedraaide driehoek), Utthitta Hasta Padanghustasana (Extended hand to big toe pose), Eka Pada Rajakapotanasana (duifhouding), Upavishta konasana (zittende hoekhouding), Paschimottanasana (zittende vooroverbuiging), navasana (boothouding), salabhasana (sprinkhaan), dhanurasana (boog).
We eindigen de workshop met een flow doorheen al deze staande houdingen. 

Voor wie?
✔️voor iedereen die op een correcte en veilige manier de yogahoudingen wil leren uitvoeren.
✔️voor iedereen waarvoor de stap naar de vloeiendere Vinyasa of Ashtanga lessen nog net iets te uitdagend is.
✔️voor iedereen die meer verdieping zoekt in zijn/haar yogabeoefening.

Niveau?
✔️deze workshop is geschikt voor alle niveau's
✔️door veel herhaling en terug naar de basis te gaan zal je meer inzichten krijgen om de asanas beter op jouw lichaam te kunnen afstemmen.

Docent: Katrien Baert 
Plaats: Pura Vida Yoga, Duivebergen 2A, 3140 Keerbergen
Wanneer: 2/12/2018 van 16u00-18u00
Prijs: 
Deel 1: 35€ (2,5 uur durende workshop)
Deel 2: 30€ (2 uur durende workshop) 

Inschrijven via:
✔Als klant kan je je aanwezigheid opgeven in het uurrooster (https://puravida.virtuagym.com/classes)
✔Ben je nog geen klant? Stuur dan voor je deelname een mail naar katrien@puravidakeerbergen.be 

Betaling: 
✔klanten: cash ter plaatse
✔niet-klanten: via overschrijving op IBAN BE97 7506 1815 0749
Je plaats is pas gegarandeerd na betaling!